Sunday, December 18, 2016

Svogūnų ir grybų tarta


Jau tuoj, tikrai tuoj... vienas du ir sėdėsime prie Kalėdų stalo. Liko savaitė ir facebookas mane erzina su "memories photo", nes vis parodo foto liudijančias, kad prieš metus (ir prieš 3 metus irgi) tokiu metu aš jau buvau pastačiusi savo Kalėdinį meduolių namuką. Čia toks mano punktelis - 30 metų gyvenau be Kalėdinių namukų, o, vat, dabar viskas, negaliu be jo... :-) ir žinote kas juokingiausia? - mes nelabai mėgstame meduolius... ir dar ne karto nesuvalgėme to namuko. Na bet tešlą užmaišiau, gal rytoj bus ta gera diena, kai aš jį iškepsiu. 
Šiandien šeimos pietų desertui ekspromtu papuošiau tortą Kalėdine tema - buvo Kalėdinės eglutės burbulai. Turėjo būti visai kitoks tortas, norėjau  padaryti Buche de Noel (kitaip tariant, tortą šakos pavidale), bet... bet tiesiog nespėjau. Teko suktis iš padėties ir štai prašome - gavosi labai dailus (kaip dažniausiai ir būna, kai darai šiaip sau) tortukas. Bet aš ne apie tai... Tėtis manęs paklausė ar aš galiu padaryti tortą be visų tų burbulų, tiesiog iškepti tortą ir tiek... kiek laiko sutaupyčiau. Ir jei tai nebūtų mano tėtis (kuris be abejo norėtų, kad aš turėčiau daugiau laisvo laiko ir gal net ilgiau miegočiau) aš, matyt, pabandyčiau įsižeisti. Ne, aš negaliu be tų burbulų... Negaliu. Aš galiu ilgai ieškoti reikiamų ingredientų bei kepimo formų, taupyti joms, laukti jų ir vėliau laukti progos joms panaudoti (na arba tą progą sukurti). Man tai svarbu. Aš sukuriu sau tą svarbą, nes ji mane motyvuoja. Kitaip turbūt pradėčiau viska daryti ciap liap ir  galų gale iš viso užmesčiau gaminimą. Laukiu dabar japoniško majonezo, draugė žadėjo lauktuvių parvežti. Noriu kepti A. Zumbo aviečių keksą. Taip, majonezas labai svarbu, labai... :-D Ne, paprastas netinka :-) 



Noriu šiandien pasidalinti grybų ir svogūnų tartos receptu. Nesenai jį kepiau ir noriu užsirašyti receptą kol dar prisimenu.



Svogūnų ir grybų tartas




Tarto tešla iš čia.

Įdaras:


  • 3 dideli portabello grybai
  • 1 didelis svogūnas
  • druska ir pipirai
  • 1-2 a.š. rudo cukraus
  • šlakelis balzaminio acto
  • šlakelis žuvies padažo
  • 4 kiaušiniai
  • 150 ml pieno
  • 100 g tarkuoto džiugo sūrio mišinio
  • 60 g kreminio ožkos sūrio

Paruoškite tešlą, išklokite su ja kepimo indą ir iškepkite taip, kaip aprašyta čia. 

Paruoškite įdarą:

Svogūną nulupkite, perpjaukite per pusę ir supjaustykite griežinėliais. Grybus išplaukite ir taip pat supjaustykite griežinėliais. 
Įkaitinkite keptuvę su šlakeliu aliejaus ir pakepinkite grybus. Gale apkepimo paskaninkite juos žuvies padažu.  Išimkite juos ir įpilkite į keptuvę šlakelį aliejaus. Pakepinkite svogūnus kol jie suminkštės ir taps auksinės spalvos. Įdėkite cukrų ir pakepinkite nuolat maišant pora minučių. Įpilkite actą ir pakepinkite minutę. Paskaninkite  druska ir pipirais.

Pieną suplakite/sumaišykite su kiaušiniais. Ant tarto dugno paskirstykite pusę kiekio džiugo sūrio. Ant viršaus paskirstykite svogūnus ir grybus. Užpilkite pieno ir kiaušinių plakiniu ir pabarstykite likusiu džiugo sūriu. Kur ne kur padėkite po šaukštelį ožkos sūrio. Pašaukite į orkaitę ir kepkite 180 C temperatūroje 30-35 min. Ištraukite iš orkaitės, šiek tiek atvėsinkite ir pateikite. Skanaus

No comments:

Post a Comment