Thursday, September 22, 2016

Makaronai su rikottos ir mangoldų padažu



Mano gyvenimas po truputi byra. Tikrai. Iš pradžių sugedo rankinis mikseris, po to perdegė lemputė orkaitėje, tada keletas apšvietimo lempučių... aš sėdžiu vidury virtuvės ir žiūriu į krūvą indų kriauklėje (stubuklingą krūvą, nes kiek jų neplauk, kriauklė ilgiau 5 min. nebūna tuščia). Sėdžiu ir galvoju, kad anksčiau lemputės buvo keičiamos kosminiu greičiu, nes aš net nepastebedavau, kad jos perdega. "Mažos problemėlės" buvo sprendžiamos realiuoju laiku (atsiranda - sprendi) ir nesikaupdavo. Todėl dabar sėdžiu ir galvoju, kad mano virtuvinis gyvenimas byra. Sėdžiu ir galvoju apie Laimos mamą. Kažkada ji man pasakojo, jog ji gali atsisėsti vidury chaoso namuose ir ramiai sau megzti. Tada galvojau, kad aš taip negaliu, man trukdytų nenurinkti ir neišplauti indai, išmėtyti rūbai ir triukšmas.  Dabar manau, kad galėčiau. 
Šiandien noriu su jumis pasidalinti labai lengvu ir skaniu makaronų receptu. Mano vyrukai gali makaronus valgyti kasdien, todėl jei tik užmatau koki naują (ir greitą) receptą, būtinai jį išbandau.  Jei neturite po ranka mangoldų, vietoj jų galima naudoti špinatus.  






Makaronai su rikottos ir mangoldų padažu




  • 2-3 geros saujos mangoldų lapų (galima ir su stiebais, bet aš ėmiau tik lapus)
  • keli griežinėliai šoninės (šiaip aš visada skaičiuoju vidutiniškai po 1- 2 plonai supjaustytus griežinelius šoninės ir perku jau supjaustytą, nes pati taip supjaustyti nemoku)
  • 1/3 stiklinės rikottos
  • vienas nedidelis svogūnas, susmulkintas
  • aliejus kepimui
  • 2 v.š. sutarkuoto parmesano sūrio (arba džiugo sūrio)
  • smulkiai nutarkuota (be baltos dalies) 1/2 citrinos žievelė
  • žiupsnis rūkytos paprikos
  • druska ir pipirai
  • makaronai

Užvirkite didelį puodą vandens. Mangoldų lapus gerai nuplaukite. Įdėkite lapus į vandenį ir virkite kelias minutes, kol jie "nuvys". Išimkite juos (bet vandens iš puodo neišpilkite) įdėkite į dubenį su šaltu vandeniu. Nukoškite ir gerai atspauskite (atspauskite kuo daugiau skysčio). Smulkiai supjaustykite mangoldus.
Puode, kuriame virė mangoldai, išvirkite makaronus. 
Įkaitinkite orkaitę iki 180 C. Išklokite kepimo skardą kepimo popieriumi ir ant jo išdėliokite šoninės griežinėlius. Pašaukite į orkaitę ir kepkite, kol jis apskrus.
Įkaitinkite keptuvę su šlakeliu aliejaus ir pakepinkite svogūnus, o kai jie suminkštės įdėkite mangoldus ir įmaišykite. Dubenyje išmaišykite rikottą, parmesano sūri, citrinos žievelę ir prieskonius. Įmaišykite į mangoldus. 
Kai makaronai išvirs, nukoškite juos ir pasilikite 1 stiklinę vandens. 
Sumaišykite makaronus su mangoldais ir, jei reikia, įpilkite šiek tiek makaronų virimo vandens, kad šiek tiek praskiesti padažą. Įdėkite į lėkštę, ant viršaus padėkite šoninės griežinėlį ir pateikite. Skanaus




Įkvėpimas: Food52

No comments:

Post a Comment