Monday, March 21, 2016

Citrininis keksas pagal P. Herme


Keistas dalykas, aš visada galvojau, kad nemėgstu kepinių su citrinomis. Bet iš tiesų tai jų nemėgsta mano tėvas (dėl rūgštelės). Vaikai juk nori įtikti savo tėvams, tai, matyt, kažkuriuo momentu aš atsisakiau kepinių  su rūgštele ir pasakiau sau, kad aš jų irgi nemėgstu. Tai buvo matyt taip senai, jog savo antipatija tokiems kepiniams net nedvejojau... Nedvejojau net tada kai galėjau tiesiog supjaustyti citriną, pabarstyti ją druska ir visą suvalgyti. Man nepasirodė keista, kad galiu suvalgyti visą citriną, bet negaliu suvalgyti tarto su citrinos kremu. Nesenai pagaminau citrinų kurdo ir man jis taip patiko, jog nereikėjo nei tarto, veik visą taip suvalgiau. Man patinka citrinos ir labai patiko šis keksas. Labai lengvas, kvapnus, su vos juntama rūgštele. Iš tiesų į tą sirupą galima pilti daugiau citrinos arba laimo sulčių. 
Gerai pagalvojus - mano spinta pilna tarakonų, nes man vis norisi padaryti kažką laiminga ir aš prisitaikau, pasikeičiu ir peržengiu per save. Vyras nemėgsta mėsos, OK, mėsa tik per šventes, nors aš labai mėgstu mėsą ir galėčiau ją tikrai dažnai valgyti.
Galų gale atsiranda keistas jausmas, kai pamatai naują receptą, pradedi vertinti - o kas tai valgys, kam tai patiks? Juk patikti visų pirma turi man, ar kaip? 
Kartais padarau eksperimentą, pagamintu kažką išskirtinai kas patiktų (ir kaip patiktų) man. Man būna įdomu ar kiti eis į kompromisą ir valgys. Dažniausiai nevalgo. Ne todėl, kad neskanu, labiau dėl psichologinių priežasčių. Aš nemėgstu makaronų, bet juos valgau, nes juos mėgsta mano šeima. Bet mano šeima nevalgys jautienos troškinio nes mat nemėgsta mėsos. Maistas tai ne ta sritis kur reikėtu ieškoti problemų (net jei maistas tai pomėgis teikianti daug džiaugsmo). :-) Gaminkite tai kas patinka visiems, tiesiog nepamirškite kas patinka Jums. 








Citrininis keksas pagal P. Herme




  • 3 kiaušiniai
  • 190 g savaime kylančių miltų (self-rising) arba 190 g miltų +1/2 a.š. kepimo miltelių
  • 2 citrinų nutarkuota su smulkia tarka žievelė (be baltos dalies)
  • 200 g cukraus
  • 95 g grietinėlės
  • 2 v.š. balto romo
  • 65 g išlydyto sviesto (40 C)
  • žiupsnis druskos
  • sirupas:
      • 75 g vandens
      • 30 g cukraus
      • 1-2 v.š. citrinų sulčių

Pastaba: visi ingredientai turi būti kambario temperatūros. 



Įkaitinkite orkaitę iki 160 C. Išklokite keksų kepimo formą kepimo popieriumi arba patepkite sviestu ir apibarstykite miltais.
Cukrų ir citrinos žievelę įdėkite į virtuvės kombainą ir sumalkite. Palikite pastovėti 10 min. tam kad pritrauktų skonio.
Persijokite miltus. Suplakite kiaušinius su cukrumi iki purumo (tai nėra būtina, recepte parašyta suplakti iki vientisos mases, kol cukrus ištirps, bet aš plakiau iki purumo). 
Švelniai įmaišykite  grietinėlę, tada romą ir druską. Per tris kartus atsargiai įmaišykite miltus ir gale - išlydytą sviestą. Įdėkite tešlą į kepimo formą ir pašaukite į orkaitę. Kepkite 45 min. - 1 val. Patikrinkite ar keksas iškepęs su mediniu pagaliuku - įkištas į vidurį ir ištrauktas jis turi likti sausas. 
Kol kepa keksas paruoškite sirupą. 
Puode virkite vandenį su cukrumi kol jis ištirps. Atvėsinkite iki kambario temperatūros ir įmaišykite citrinų sultis. 
Išimkite keksą iš orkaitės  ir palikite 5 min. kepimo formoje, tada išimkite ir apšlakstykite sirupu. Valgykite šiltą arba šaltą. Skanaus.






2 comments:

  1. :) per tokias dielmas tikriausiai pereina ne vienas, gyvenantis ne vienas :) Kartais (kai nuotaika gera, laiko yra) tenka daryti dvi, arba tris vakarienes, kiekvienam valgytojui personaliai. Aš dažnai pagalvoju, kad jei gyvenčiau viena, mano gaminami patiekalai būtų visiškai kitokie :) Ir dažniausiai kai retais atvejais namie būnu viena, ir pasigaminu tai, kas visiškai išsišoka iš bendro konteksto. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) as vis sau kartoju kad visi turi pasirinkomo laisve :) kad turi teise valgyti tai kas patinka ir t.t. :) bet galu gale vistiek pastebiu kad namuose as vienintele taikausi prie visu noru ir skoniu... ir dabar pastebiu kad jau pradedu pamirsti kas man paciai patinka.

      Delete